360° Conflictmanagement:

Groei in verbinding

Trainingen en workshops

De kern van elk conflict ligt in principe altijd in de bejegeningssfeer. Men voelt zich niet gehoord, niet gewaardeerd, voelt geen vertrouwen. Het gaat om de achterliggende belangen. Men vertaalt deze belangen echter in standpunten.

Voorbeelden:

Standpunt Belang
Ik wil een hoge schadevergoeding Ik mis waardering voor mijn harde werk
Jij hebt dat project niet aan mij gegeven Ik mis het vertrouwen in mij
Je hebt mij niet verteld over die afspraak Ik wil betrokken worden en erbij horen
Dit is de derde keer dat ik dat aangeef! Ik wil gehoord worden en serieus worden genomen

Belangen zijn immaterieel, werkbaar (voldoende concreet), positief, nastreefbaar en realiseerbaar.

Om oog te hebben en te houden voor die achterliggende belangen is het belangrijk op een open, eerlijke en vooral nieuwsgierige manier te communiceren.

Wij maken uw bedrijf conflictvaardiger.